innebandy och.... ikea

det har varit en lång dag och jag sitter nu helt utslagen i soffan, är verkligen helt slut! idag var det dags för den sista uttagningen till dj17-laget, alltså 93ornas värmlandslag. träning, teori + match mellan 13.00-16.00, och jag insåg väldigt snabbt att gårdagens 40 minuter på löpbandet inte direkt var ett smart drag. men som sagt, jag överger titelt som den vassaste kniven i lådan till någon annan. DOCK inte till min mamma, (mamma, jag älskar dig) för hon är allt för omständig den människan. Efter timmarna i sporthallen drog hon med mig till stan för att byta pappas glasögon och köpa det sista för att hennes göra-om-i-sovrummet-och-byta-design-projekt skulle gå i hamn. visst tänkte jag, det är klart jag hänger med. men vart hamnade vi till sist? jo men precis, på ikea. mammor och ikea? precis... = några timmarna helt i onödan. kalla mig knäpp, kanske att ni kan kalla mig man typ, för inte tycker väl män om att gå på ikea? - inte jag heller. (jo till viss del, men när mamma är igång skulle jag helst springa iväg med benen på ryggen) hon är grym på att inreda och få det bra, hon är också riktigt bra på att veta hur hon vill ha det, problemet dycker dock upp när det kommer till att välja mellan flera olika saker. det funkar liksom inte, det kör fast helt och hållet, det blir lite som när en person med tourrets syndrom sätter igång med sina ticks, det kan liksom ta hur lång tid som helst. skulle inte någon vara med henne och i slutänden komma med det avgörande uttalandet och beslutet skulle hon nog fortfarande kunna stå kvar där hon stod för två år sedan för att välja mellan en ros och en tulpan.. typ! men vi kom trots detta hem idag, och då lagade jag lövbiff och slog mig sedan ner här, och här tänker jag ligga kvar.

hoppas ni mår bra finisar.




okej, jag erkänner.. tror ni jag ser ut såhär? (ja, det är nu.. men det var med den sista gnutta kraft jag hade kvar jag drog till med ett smile)

.....



är nog snarare såhär det både ser ut och känns för tillfället... godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0