bussproblem

nyss kommit till skolan och satt mig vid en av skolan väldigt snygga datorer, andats ut och snackat lite lätt med min kära vän Hanna. Snart kommer vår fina lärare så ska bara dra dagens problem lite snabbt för er.
Ni vet när man sitter på bussen, i de väldiga obekväma grå/blåa sätena och försöker slappna av trots att det är fullt med människor runt om kring som luktar äckligt, smaskar på allt som kan tänkas, pratar om allt från sex till middagar med släkten eller sover så det låter som andedräkten själv andas i nacken på en. jo men ni fattar! man sitter där och har lagt sin väska som man önskar var gigantisk bredvid sig och varje gång någon går på så hoppas man att alla som stiger på busen ska passera. Dock vet man att när man börjar närma sig Vålberg kommer det vara någon okänd människa som väldigt gärna vill sitta på väskans plats. och visst, det må väl vara okej. MEN, problemet är att jag stör mig något så fruktansvärt på frågorna "ursäkta, är det ledigt här?" eller "sitter det någon här?" alltså, kära någon, om det sitter någon där? "ja, tyvärr, min väska sitter där" ... om det är ledigt? "nej, han som sitter där har bara gått på toa? men nej. sluta fråga. sätt er bara!

Nu var väl detta kanske det störsa i-landsproblemet någonsin. men så är det! Och detta inlägg har legat som utkast sedan i tisdags. vad har jag gjort sen dess då? haft fullt upp kort och gott. och nu skulle jag egentligen också haft fullt upp eftersom skolan började för en timma sedan, men jo visst, min kropp har valt att inte vilja bli frisk. så bestämde mig för att ligga hemma hos hannah idag!
dags att äta lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0