män (gubbar) fortsätter irritera mig

sömn är inte något vi överdoserat detta lovet ska ni veta. inatt kom övertröttheten och slog till rejält och för er som känner mig så vet ni hur jag blir när jag är övertrött. skrattanfall på skrattanfall sköljde över mig och jag och hannah hade hur kul som helst, tills vi insåg att klockan var 04.00 och det kanske var dags att sova, vi skulle ju trots allt upp 09.30. tror ni vi tog oss upp? nej. kalla oss dumma, det är tillåtet. inte blev det något innebandytittande idag inte. vi sov, vi sov till 12.15 (då finalen egentligen skulle börja) vi gick upp och sedan insåg jag något väldigt smart, min mobilladdare låg hemma och batteriet ville inte riktigt samarbeta utan la av. plånboken? hade jag med mig den? nej, inte hade jag väl det. jag skulle ju inte vara kvar i stan. hur tar jag mig hem? som tur är chansade jag på att man kunde köpa biljetter på stationen, och visst kunde man det, så med andan i halsen sprang jag på bussen och försökte lugna ner mig genom att låta musiken från mp3'n spränga sönder mina öron.. men ja, turen var nog inte riktigt på min sida idag för batteriet i mp3'n ville inte riktigt samarbeta det heller. så där sätt jag - trött, rufsig i håret, iklädd gamla kläder och oborstade tänder och försökte känna mig någorlunda som alla andra ändå. sen kommer jag på andra tanker. en gubbe går fram till busschauffören, sätter sig på sätet längstfram och säger "HALLLÅ!! varför funkar inte toaletten?" jag hör inte riktigt vad chauffören svarar men gubben fortsätter "jag gick på stan, behövde gå på toaletten, men så tänkte jag att jag ska ju åka med 800:an, då finns det ju toalett på bussen.. jag ska faktiskt till slottsbron" så blev han tyst. satt kvar, tittade ut och sa sedan "nehe.. då får jag väl lösa detta på annat sätt då" och nu frågar ni er kanske vad som vad så speciellt med detta?! och ja ska erkänna att jag har faktiskt ingen aning, men jag förstår inte riktigt hur gubben tänkte. för det första.. detta frågade han i vålberg och han skulle till slottsbron, för er som känner till dessa platser vet att man borde kunna hålla sig. för det andra.. vad ville han att busschauffören skulle göra? stanna så han fick göra sina behov ute medan de andra passagerarna fick vänta för att han valde det osökra före det säkra och hoppades på en toalett på bussen? stanna för att laga toaletten? eller bara visa lite medlidande? för det tredje.. han yttrade som sagt något i form med "nehe.. dår får jag lösa detta på annat sätt då" och då känner jag verkligen det största frågetecknet för dagen. hur hade han tänkt lösa det?! jag tänker inte ens fantisera om det, jag bara irriterade mig på honom. han störde mig, och han störde busschauffören. nog pratat om irriternade, nödiga gubbar på bussen.

nu ska jag fortsätta plugga lite historia!


Kommentarer
Postat av: hannah

hahaha så jäkla roligt och läsa!!

2011-01-09 @ 22:25:03
URL: http://hannehy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0