de har gjort det igen - de jävlarna

dessa gubbar slutar inte irritera mig. när de väl börjat verkar de villa hållas! hade nätt och jämt tagit mig till busshållsplatsen efter att dansat fram över ett isbelagt karlstad. trött som bara den och aningen stressad går jag på bussen, sätter mig, drar på mig luvan och tänker mig en 45 minuters väldigt skön och välbehövd tupplur. jo jag tackar ja.. en hållplats senare kliver två män i 50års-åldern på bussen och slår sig ner på platserna framför mig. det tar inte lång tid innan de börjar prata.. och vad tror ni de pratar om? jo men visst - vårt väder! "det är ju livsfarligt att gå ute idag" säger den ena "ja, rena isbanan" svarar den andra.. och se fortsätter de i ca. 10 minuter tills de kommit fram till att det ska bli skönt med vår. vi har hunnit till ikea. där säger istället den ena "brukar du vara på ikea?" "jadå, vi brukar allt vara där ibland" svarar den andra, "fyfaaan, vad tråkigt det är. förjävligt! frugan ska dit jämt.." "jodå, har att en hemma också som gärna åker dit" "tur det ändå kommit till karlstad" och så fortsätter det, tills de åter igen kommer in på vädret och vad dåligt det är att de inte sandar vålbergs trottoarer före vägarna.. ja, och efter detta gick den ena av, mötte en tant på vägen ut och säger "ja, gud vad tråkigt detta väder är, och SÅ halkigt" ... nästa hållplats stiger den andra av, möter en tjej i dörren och hon säger då "jadu, det är allt halkigt ute, ska bli kul att se om jag tar mig hem" sen var det bara för mig att invänta min hållplats två minuter bort och stiga av - ännu mer stressad, ännu tröttare och irriterad. JÄVLA GUBBAR. alltså, säg mig.. varför ska vi svenskar alltid prata väder? vi vet för i helvete att det regnar när det regnar, att det snöar när det snöar och att det var halkigt ute idag har varenda människa märkt. Vi vet också att alla 50+gubbar inte tycker om ikea. det bara är så! fine.. sätt er på bussen, håll käften och låt oss tonåringar sova. ni kan väl chatta på facebook om vädret när ni kommer hem istället?! TACK.

återigen nog pratat om gubbarna.. de har gjort det igen. kort och gott. Just nu befinner jag mig i soffan nyduschad och nytränad efter en grym träning. var så jäkla kul idag! ska skriva några sista rader i mitt arbete om sociala frågor och sedan lägga mig och läsa! kram på er - och se upp för gubbarna där ute


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0