gubben gjorde min dag

stod och väntade på bussen förut tillsammans med Hanna och Hannah. vi ser ut det går en lite halvskum gubbe mot oss som sedan stannar till och ställer sig för att precis som oss vänta på bussen. plötsligt öppnar han munnen och säger med halvläskig röst "går den här bussen till centrum eller?" "ja, det gör den" svarar vi och försöker lite diskret vända oss ifrån honom. han fortsätter "okej, kan man betala kontant eller hur gör man?" vi svarar lite lätt "nja, nej. du kan köpa smsbiljett" mannen drar fram sin gamla nokia-telefon och ger den till mig medan han snällt ber mig att hjälpa honom då han tror att vi ungdomar är lite bättre på såntdär. jodå, vi fixar det allt och han sätter sig sedan på bänken. Det går några sekunder och sedan säger han "alltså, jag var på en sån jäkla svensexa igår.. jag är så jävla bakfull" (vilket syntes på honom) vi skrattade lite och jag vara bara tvungen att fråga honom om det var kul och efter lite ohörligt snack tror jag han uttryckte något i form med att det var en gammal polare till honom som skulle gifta sig och de hade hyrt in några strippor som den blivande maken inte fick röra. Han skrattade lite lätt medan det kom en liten utländsk tant över vägen och sa något till honom i form med "joishfhsfa jiofhjfa phfjhigds  hfioldajfioasfasfdo gujfsfodifjoi afaoifoifodhfo" han gav henne en cigg och sen kom bussen! - en skön snubbe en skön morgon. han gjorde min dag.

har ni förresten sett vädret? fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0