Någonstans för sisådär ett halvår sedan ko...

Någonstans för sisådär ett halvår sedan kom jag på att det var dags för någon förändring. Först visste jag inte vad, men så läste jag en blogg och kände mig helt plötsligt sjukt motiverad till att börja med något jag försökt mig på tusen gånger - att äta/träna rätt. Nej det handlar inte om att banta (även om jag inte tänker sticka under stolen med att jag lätt skulle kunna tänka mig att gå ner sisådär 20 kg) det handlade mer om att faktiskt göra någonting som är bra och som ger bevis på att man klarar det mesta bara man bestämmer sig. Sen vet varenda människa att man mår bättre av rätt kost och en daglig dos träning. Efter lite prat med min mor fick jag även med henne och pappa i detta försök till "ett bättre liv". (kanonbra då mamma tog på sig både att läsa om det och laga all mat vilket har gjort det hela möjligt) ett halvår senare sitter jag nu här och har i stort sett inte ätit en enda kolhydrat, vilket betyder att jag alltså inte ätit en potatis, pasta, ett liten riskorn, bröd, pizza, kebab, godis, chips, tårta, kakor, frukt, m.m. eller druckit dricka, saft, juice m.m. på 6 månader. Något jag där emot gjort är att träna, en hel del emot vad jag gjort tidigare, i form av löpning. Många säger att man tillslut blir beroende, fan heller, säger jag... Beroende av att springa runt och leka att det jag gör skulle vara kul kommer jag aldrig bli, men beroende av känslan att efter passet få lägga sig i sängen och för varje gång känna sig lite mer tränad än förra gången - det blir man snabbt. Hur kan jag då klara mig utan allt det där goda i form av godis, pizza och sån skit? Fråga mig inte. Jag har inget svar..... Jag har väl bestämt mig helt enkelt. Och har Amanda bestämt sig för någonting, jo men då är det nog så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0