Har precis kommit hem från Karlstad där ja...

Har precis kommit hem från Karlstad där jag, syster och vår mor gick ett par timmar på stan och inte nog med att vi inte hittade ett skit i klädväg så stötte vi även på ett fenomen som jag, min mor och många många fler antagligen både stött på och stört sig på flera gånger. "dagens-lata-ungdom-fenomen". Okej, jag är själv ungdom och är från och till både sjukt lat och antagligen otroligt oförskämd i en lite äldre människas ögon. Meeen, är det något som jag (och flera) fått bevisat flera gånger så är det att dagens ungdom inte alls gör sig i ett serviceyrke. Nu ska jag naturligtvis inte dra alla ungdomar över en kam (kant har jag förövigt hört att man kan säga? Kan man det? "dra alla över en kant"?) det finns naturligtvis massa ungdomar som passar alldeles utmärkt i detta yrke, men det finns också lite för många som hamnat helt åt helvete fel. Idag uppenbarade sig detta fenomen inne på bikbok då min syster skulle köpa en jacka som ej fanns i hennes storlek (framme i butiken ska tilläggas) inte heller på lagret fick hon reda på efter att ha frågat en av de två blondinerna i 20-årsåldern som stod i kassan, inte heller skulle denna jacka komma in något mer. Min syster frågade då om de kunde vara så snälla och ta av skyltdockan den jacka hon bar då hon hade rätt storlek. Min syster får då till svar "tyvärr, det är för krångligt. Det är så svårt att få av ärmarna. Men ge mig namn och nummer så ringer jag när vi tagit av jackan" men lilla vän, känner jag ju genast här. Har du missat varför du faktiskt befinner dig i butiken? Kan det kanske vara för kunderna? Sa du inte att ni inte skulle få in den jackan något mer? Vad sägs då om att få sålt den? Sa du att du skulle ringa när du tagit av den? Tror du jag vill åka in till stan om typ en vecka bara för att testa en jacka som kanske passar? Ska man behöva vänta med att köpa en grej man vill ha för att kassörskan tycker det är för jobbigt att utföra sitt arbete? nej dra åt skogen vad låg nivå. Jag vet, jag låter som värsta kärringen. Må så vara, jag tycker det här är både pinsamt och jävligt dåligt. Så är det med det! Mindre oförskämda ungdomar och mer servicepersonal till folket! Tack.


Kommentarer
Postat av: Angelica

haha är de sant? Nu ska jag gå in och gnälla lite på deras lathet imorgon :D

2011-08-24 @ 22:27:26
Postat av: manda

det är tyvärr sant ja! (haha) det tycker jag verkligen att du kan göra.. känns som lite fel taktik för att behålla kunderna! - men det var ju håret som skulle läggas rätt på skyltdockan och så mycket ben och armar som var ivägen... klart inte kunden behöver ha någon jacka ;-)

2011-08-24 @ 22:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0