Här ligger jag på precis samma ställe som ...

img_1320 (MMS)

Här ligger jag på precis samma ställe som jag gjort större delen av mitt sommarlov. Det låter helt sjukt, och kanske är det så det är också. Jag vet inte, jag vet bara att jag trivs bra i min säng. Jag tror jag kan vara mig själv här, mer mig själv än någon annanstans. Eller nej, jag är mig själv i stort sett över allt, det handlar nog mer om att jag lurar mig själv till att det är "jag" att ligga och tänka på allt och ingenting hundra tusen gånger om för att sen göra ett försök till att förstå mig på mig själv. Jag lyckas dock inte riktig insåg jag idag när jag skulle försöka göra en ny header, en header som på något sätt skulle spegla mig själv. Men det gick liksom inte. Vad är jag? Vad speglar mig och min personlighet? Tusen ord utan sammanhang och mening? Någon tjabblig text om kärlek? Något vitsig ordspråk om att leva i nuet? Nej. Inget av det. Och där kom jag på det, det där är jag - att vara lite allt möjligt, att leta efter att vara något speciellt men inte hitta rätt - och det är nog så det kommer vara. Måste man hitta rätt? Måste man veta exakt? Nej jag tror inte det. Man kommer nog rätt ändå tillslut. Dock ska jag erkänna att jag blir sjukt trött på mig själv och mitt tänkande allt för många gånger och jag vet inte hur många gånger jag förbarmat mig över all den ovisshet som spökar inom mig. Ska jag vara si eller så? Vad tror jag egentligen? Vad står jag egentligen för? Kan man verkligen gå runt och bara vara lite av varje? Utan att vara en typsik Svensson? Kanske. Kanske inte. Hatar förövrigt ordet kanske. Mitt i mitt identitetssökande i form av olika headerförslag fick jag för mig att på en svart bakgrund i vit text skriva: fuck life! För vem fan har inte känt så? Men nej. Det är nog inte jag det heller! Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0