vad säger ni? vänster? höger?

politik hit och politik dit. ska man vara intresserad? ska man inte vara det? en stor fråga. en bra fråga. är ni intresserade? jag vill vara det. jag vill vara intresserad, veta och kunna. se olikheter, se likheter, så möjligheter, se något fint, fint med politik. men vet ni vad, för mig känns det inte så fint. det känns som pajkastning, som en boxningsmatch, som en liten lek. fast ändå inte. hm... jag tror jag låter detta vara, ligga under ytan, tills jag känner mig redo för att ta upp ämnet. och då tror jag banne mig att jag ska veta lite också, ni vet.. se olikheter, se likheter, se möjligheter, se något fint. politik är fint, det är det. tills dess hoppas jag ni kloka människor där ute som har rösträtt ändå gör ett val, tänker en aning och försöker påverka vårt land för en finare framtid. för sverige är fint, det kan ni hålla med om, där är vi överens, right?

nu är det dags för träning. vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0