det är något skumt med stan just idag, någonting som knakar

dagarna flyter på, flyter ihop, som o'boyen gör tillsammans med mjölken. blir en aning yr i huvudet, lite snurrig, som när man åker karusell. men dagarna är fina, att åka karusell är fint. luften har blivit kyligare, den hud jag lämnat synlig när jag kliver utanför dörren på morgonen väntar inte direkt med att tala om att hösten är påväg. ser ni löven? kan vara något av det vackraste jag ser. färgerna, luften, lukten, kylan, mysljusen som lyser upp i kvällsmörket - hösten, det är något fint med hösten, något speciellt. vissa dagar är speciella, vissa dagar kommer tankar som man trodde lämnat en, typ föralltid, tillbaka. ibland som förut. eller inte alls. jag vet inte. det snurrar lite. kan kanske vara bra? nu blir det så där yrt igen, kaos. vi skiter i det. jag lever, mår bra, andas oså. det är fint. ni också hoppas jag?

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Mandis!

Vet du, jag förstår mig inte riktigt på Lars Winnerbäck men om du berättar hans bästa låt så ska jag ge mannen en chans till. Har du någon favorit?



Kanske är det bra att tankarna snurrar för ibland snurrar de och fastnar äntligen på den plats där de hör hemma. När allt snurrar för fort är det svårt att hänga med, tankar krockar, skaver och förgör. Men om du fortsätter leva, fortsätter andas så ordnar sig allt och vattenytan blir spegelblank igen. Sov så gott inatt, så ses vi i skolan imorgon!<3

2010-09-27 @ 20:17:15
Postat av: amanda

hej fridis! hehe, det är du inte ensam om. har en hel del människor i min omgivning som tycker jag är totalt dum i huvudet som ser något i denna vackra man. han är bäst. har många favoriter. (har du varit i polen, krakow?) för då är "min helande tröst" en favorit. den är något alldels speciellt när man gått på den stadens gator. annars är "för dig" "hjärter dams sista sång" "jag fattar ingenting" "en stannfågel ger sig av" och "solen i ögonen" några av favoriterna. som du märker har jag svårt att säga en BÄSTA låt. det går inte. mannen är grym!



du frida, gud vad söt du är! världens största kram till dig. du är en av de goaste människorna jag träffat, helt ärligt. du har så rätt, så rätt. det är nog så, det behöver snurra ibland! hoppas på det. är lite finare med spegelblankt faktiskt. detsamma, det gör vi, absolut <3

2010-09-28 @ 00:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0