våga vara lite fel - det blir fint tillslut

det är mörkt. det är kallt. det är höst - snart vinter. träningen förut kan sammanfattas typ: ur fokus. fråga mig inte varför. förövrigt går livet sin egen väg, jag min. mer komplicerat än så är det inte, jag har bestämt mig för att sluta tänka på saker som jag inte kan påverka. kommit fram till att det tar för mycket energi. nu skulle ni kunna säga något i form med "men lilla vän, skulle det behöva ta så lång tid att komma på något så enkelt?" och då skulle jag svara "ja, mina kära vänner.. antagligen så skulle det de - och fan så mycket jag lärt mig" för det är ju precis sådär.. man traskar på, glömmer att se upp, och helt plötligt så inser man att man gjort rätt mycket utan att reflekterna över konsekvenserna och man tror att man gjort saker fel, eller helt i onödan. men nej.. gör du inte fel, kan du inte göra helt rätt - så - våga göra fel, våga gå omvägar och senvägar för sen kommer genvägarna.. våga göra lite onödiga saker och våga tänka en tanke för mycket - vartenda litet fel, vartenda litet snedsteg och vartenda litet misstag ger dig bara större möjligheter att göra rätt, ger dig bara lite mer erfarenhet - lite mer hjälp på traven att lära dig något som du tar med dig då du istället tar genvägarna på en gång, går utan snedsteg och inte tänker en enda tanke för mycket. det blir fint tillslut - var så säkra.

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0