när man ser att det blöder, det är först då det gör ont

ibland blir man verkligen besviken. så besviken så man skulle vilja dö för en sekund eller två. Tänkt att människor man tror man känner, kan vara något helt annat än vad man trodde. Att de som man kallat vänner beter sig som om man inte var värd någonting. Tänk att metvetet såra någon. alltså, jag förstår inte. Hur kan man säga en sak, och sen göra helt tvärs om? hur man kan tänka en tanke, visa en känsla och utföra något helt annat. förvånande hur man kan låta sig luras så att man lurar sig själv till slut. Konstigt att man kan vara på ett sätt, för att sedan bara bli någon annan. är det självklart att man kan leka med andras känslor, och sen ändå vinna allt själv? det är nog så. Konstigt att man kan bli så blind att man inte ser och förstår vad som sker. Det känns förjävligt att man kan tro så bra om något, som sedan visar sig bli något helt annat. hur kan man lura sig själv så till den grad att man såras? varför är känslorna så mycket starkare? läskigt. hemskt. tomt. folk säger att saker blir vad man gör de till.. kan någon komma och göra något bra? något som förändrar.

dolda ord i dolda meningar. behöver skriva av mig. nu ska jag fortsätta lyssna på Melissa Horn som utav någon konstig anledning hela tiden sjunger rakt in i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0