ingen är som du, ingen är som jag och ingen är som oss

jag är så glad. så lycklig. så stolt. Ja, stolt över mig själv. Fytusan vad bra jag är! jag har klarat av 9 år i grundskolan. Kämpat som tusan för allt jag velat, nått upp till de betygen jag velat ha och gjort allt så bra jag bara kunnat. Både för mig själv och för andra. När jag stod där framme, framför alla underbart vackra människor på balen och tog emot mitt stipendium för "bästa elev 2010" kände jag verkligen i hela kroppen vad jag lyckats. Tack vare mig själv och många andra. jag satte upp ett mål, följde det & lyckades. och inte bara jag, hela min klass har varit så otroligt duktiga. kämpat, slitit och försökt.. alla på sitt sätt! och alla har lyckats hur bra som helst.

Jag skulle vilja "hålla" ett tacktal, för det är så sjukt många som funnits där och som käpat tillsammans med mig både för dem själva och för mig. MEN, tänker bara ge några få ord till de två personerna som betyder mest av allt: MAMMA & PAPPA. jag läste i en bok en gång "han sa inte hur jag skulle leva, han levde och lät mig se hur han gjorde" "min far gav mig den största gåva man kan ge en annan människa, han trodde på mig" "det var min pappa som lärde mig tro på mig själv" "Hon är den bästa av alla mödrar och jag är skyldig henne evig tacksamhet" "En mamma förstår vad barn inte säger" "Allt jag är har mina föräldrar gjort mig till" Detta är de bästa ord jag någonsin läst. Det stämmer så sjukt bra. Min mamma och pappa har alltid funnits där, och jag är helt säker på att de alltid kommer göra det. De har alltid gett mig allt jag behöver, de har skapat något alldeles speciellt. Jag har haft den tryggaste uppväxten någonsin och de har lärt mig allt man behöver veta. De har gett mig möjligheten att vara det personen jag är, och de har gett mig styrkan att våga vara jag. Jag är så obeskrivligt tacksam, för allt.  Jag älskar er, mamma & pappa ♥

_______________________________________________________________

sitter i min säng och tittar på "hairspray", ska snart gå ut och klicka hem mobilen jag bestämt mig för och sedan ska jag lägga mig. Imorgon väntar jobb 08.00 - 16.00! hoppas på två roliga och lärorika veckor framöver tillsammans med vänner & små ungar!

nu säger jag godnatt för idag





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0