du gjorde ingenting, du bara var där

jag har kommit på att jag är knäpp (ingen nyhet tänkte ni nu och skrattade för er själva - kul att man kan glädja någon) nej men såhär är det.. Jag älskar skolan, älskar att ha rutiner, regler och måsten. Att ha ett fullspäckat schema är något jag nästan njuter av. Problemet är bara att detta fullspäckade schema gör mig så jävla trött på allt annat runt om kring som inte ingår i "schemat" men ändå ska göras. typ som att städa rummet och toaletten (har en egen toa på övenvåningen som jag ska sköta) bädda sängen, tvätta mopeden, göra mat (även om det bara är till mig själv) vika in kläderna i garderoben, ta ner tvätten.. ja, listan kan göras lång. dessa saker är det värsta och tråkigaste jag vet. viserligen är jag nog inte ensam om det, det jag försöker säga är bara att jag är kass på det och att när jag annars har ett så fullspäckat schema så blir det ännu värre att behöva göra såna saker när man är ledig. Detta leder till att saker som jag skulle kunna hjälpa mamma och pappa med utöver mina jävla småsaker som inte är något (gigantiskt för mig) uteblir helt. blir arg på mig själv. men så är det. förlåt mamma & pappa, jag vill hjälpa er egentligen. det är tanken som räknas väl? 

Så är det. Jag ligger och lyssnar på min Lars varvat med tråkig radiomusik och försöker slappna av. Funderar på att stänga av datorn. stänga av mobilen. dra ut tvkontakten och blunda... Men ne, den tanken var dum.

ligger bra här :-)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0