Kalas och match

Kalaset igår var riktigt mysigt. precis som alltid när den lilla men goa släkt jag har kommer hit! fick lite kläder, ett halsband och pengar. tack så mycket allihopa.. än en gång :)

Idag var det först skolan som gällde, tillskillnad från igår gick denna dagen kanonsnabbt. När jag kom hem la jag mig och tittade på en dokumentär om auschwitz. Apropå det så är det varje år 8 elever och 4 lärare som åker ner till polen - närmare bestämt till krakow och auschwits på studiebesök. och nu är det vår tur. Problemet är bara att för att få åka med ska man ha skrivit ett brev och formulerat varför man själv vill med och varför man skulle vara lämplig. och just nu känner jag att jag inte vet hur jag ska formulera ner mina tankar om detta i ett brev till lärarna. för denna resa har jag velat gjort sedan jag gick i trean. och: JAG VILL VERKLIGEN! .. räcker det inte att jag säget det? .. vill verkligen med och uppleva något som är så fruktansvärt och ... finns inga ord för det faktiskt. jag vill dit - helt enkelt!

Efter en timmes tittande på dokumentären som jag förövrigt lånat av min solärare, (inget som går på tv:n alltså) så åkte vi iväg till hagfors. för att få stryk med 6-2. Men vi spelade på bra ändå, och gav dem absolut en match! 

Nu är det dags att sova. är helt trött i kroppen och två spelare i hagfors lyckades köra in sina jävla knän i vaden på mig, på exakt samma ställe. så fick en väldigt skön "vadkaka". Imorgon ska även jag och jennie stå i kisoken i två timmar, då Grums är med och ordnar lilla vm för 95killar. tror jag? 

I vilket fall som helst: GODNATT. 
(hade egentligen lite bilder från mitt kalas. på släkten. men just nu känner jag mig verkligen för trött för att lägga in dem på datorn, så får fixa det imorgon)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0