julstök i alla ära

julstöket är igång här hemma.. det plockas, städas, bakas, pysslas för fullt och det är, trots att jag inte har så mycket julkänslor, hur mysigt som helst! det här med traditioner är något jag verkligen tycker om, och att just de få tillfällena som vi i sverige kallar traditioner ser exakt lika dana ut är ju precis det där fina som gör att allt blir, hur det är blir, hur bra som helst. rörigt, jovisst. det är lite det ord man skulle kunna beskriva en tradition med också skulle jag nog vilja säga. hur stor koll man än har på vad man ska göra och hur allting ska vara och ske så blir det ändå alltid lite rörigt. eller? men det är nog de som är det fina med allt.

nu tjatar mamma skallen av sig om att jag ska göra det, och det och det också.. allt är precis som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0