han säger att han varit i helvetet och vänt, jag tror en del av honom blev kvar

regning dag. en regning dag på stadens gator. Fick med mig två par skor hem. fintfint! Känner mig tråkigt, trist och grå. känns även som att jag inte har någonting att dela med mig av, som att det är totalt ointressant att läsa. hatar känslan. man vill ju försöka vara lite intressant i alla fall.. men det liksom... funkar inte. Dagarna går, det går mot höst. det är det bästa med alltihopa. jag älskar hösten, det har jag sagt förut. hösten är fin, vintern är finare. jag skulle kunna ha höst och vinter året runt. det är fint med årstider, men jag är ingen sommar/vårmänniska, inte alls. Jag älskar när vädret är såhär (fast det får gärna sluta regna någon gång ibland) jag får liksom ny energi. ja jag vet, det låter sjukt. alla andra går mot sin mörka tid av året, med depressioner m.m. medan jag går mot "ljusare" tider. Det är så det är, den här tiden på året gör mig lycklig. jag får någon slags frid, något slags lugn. jag kan på något sätt gömma mig, gå in i mig själv och prestera bättre än annars. det kanske låter sjukt, jag kanske är sjuk. men det är så det är. det känns som att min jord krymper på sommaren, jag får inte den plats jag behöver, den luft. Nu kan jag helt plötsligt andas. det är fint med luften. snart faller löven, och då blir livet ännu finare. snart faller allt, på ett bra sätt. snart ligger allt till rätta. en bra känsla mina vänner. ibland vet ni nog inte vad jag yrar om, det är nog lika bra.

nu ska jag i alla fall städa mitt rum. damma, dammsuga, skura. Efter det ska jag ta ett varmt, långt, skönt bad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0