det är något fel

ibland blir jag bara för trött. det bara är så. vi tjejer? visst är det fel på oss ibland? JA. jag har det både bevisat och dokumenterat. ärligt talat. blir så arg, så trött, så irriterad, så besviken, så ledsen, så JÄVLA FÖRBANNAD. & ja, där har ni mig. Amanda René Nilsson. så fort ett problem dyker upp, så blir jag arg. Jag hatar att bli anklagad för saker, eller påhoppad med saker som det sägs att jag gjort, fast jag egentligen inte har gjort det. jag har kontroll, och jag vet när jag gör fel. jag vet när jag kliver över vissa osynliga gränser, och gör jag det gör jag det medvetet. jag står upp för det jag tycker, även fast det kan skrämma människor och jag är den personen jag är. både på gott&ont. det blir ibland för hårt.. tack vare att människor väljer så svåra vågar. varför ska man ta senvägen när man kan ta genvägen? varför ska man vänta med problemet när man kan lösa det nu? varför, varför och jag säger det igen.. VARFÖR ska man gå bakvägen med saker när man kan ta det med rätt person med en gång? Jag pratar inte om någon speciell person eller något speciellt tillfälle, jag försöker bara uttrycka min ilska kring oss tjejer och vårt skitsnack. och var uppmärksamma på det där "vårt" där. Jag pratar alltså om mig själv också. klart man pratar skit ibland. det gör alla. alla. alla. men det finns gränser, det finns saker man behöver tänka på och det viktigaste för mig är ändå att man pratar sådan skit som man ändå kan stå för. och jag kan ärligt säga att de absolut flästa gångerna skitsnack förekommer i min omgivning och jag bli meddragen i snacket säger jag saker jag skulle kunna säga till personen. Jag har även vid flera tillfällen fått detta bevisat genom att behöva lösa problem som uppstått. och jag är trött på det, så jävla trött. jag spyr snart på det. jag är ingen JÄVLA problemlösare, ändå är det jag. jag. jag som lättast blir anklagad, trots att det är jag som får lösa problemet sedan. försvara mig, prata rätt, vända avigsidan rät, förklara den rätta åsikten i det hela osv osv osv.. ALLTID. Jag vill bara ge er tjejer (även killar) där ute ett tips om ni får reda på att er vän snackat skit om er. GÅ TILL DEN PERSONEN. snälla, för guds skull, eller för min. skriv inte ett sms till en kompis om att du hört "han" eller "hon" snackat skit om dig. då väljer ni den där jävla senvägen, det är då ni väljer att skjuta på problemet. vilket är så jävla onödigt. ni tror att ni löser det? men ni gör det bara värre. skitsnacket har antagligen gått från mun till mun, och slutligen nått dina öron. varför ska då dina frågor och reflektioner kring om detta kan vara sant också gå från mun till mun? FRÅGA personen i fråga istället. "ursäkta mig, men jag har hört av "den" personen att du har pratat skit om mig. (har man hört vad skitsnacket handlade om skadar det inte att säga det också) stämmer detta?" det är så enkelt, då tvingar du personen att ge dig ett svar. och gör det inte på sms, inte på msn. det skadar mer än det ställer till rätta. och den där "den", alltså personen som berättat om skitsnacket för dig, säg dens namn. annars får du miljarder frågor om vem denna "den" är. Personen som snackat skit har annat att tänka på än att bry sig om den, det är upp till dig och skitsnackaren att lösa problemet utan att blanda in den som lite snällt berättade om det. som sagt, LÖS problemen utan omvägar, senvägar och krångel. Det finns så sjukt många tillfällen där jag varit med om detta, och varje jävla gång önskar jag bara att personen hade kommit till mig med en gång. så JAG (som blir anklagad för att ha snackat skit) kan få berätta hur det ligger till med en gång, så JAG kan få stå upp för anklagelserna, så JAG kan få ge min version utan att det har sagts 10 innan. snälla, snälla, snälla. det blir så mycket lättare om man bara går rakt på sak. det är svårt, det kan vara hårt, krävande och det gäller att man står upp för det man vill, tycker och tänker. men det kan inte bli annat än fel. ibland måste man göra fel för att kunna göra rätt. det bara är så. Stå upp för dig själv, för det du tycker, tänker och känner så kommer du långt. våga ta tag i problemen, lösa dem och stöta på nya. man blir stark av problem. Det viktigaste är att man kör sitt eget race, utan att köra över någon. att trampa några på tårna och rycka lite hårstrån för att kunna köra ditt race rakare gör ingenting, du kommer själv märka att några tår värker och några hårstrån försvinner. Kör på, så länge du inte kör över någon helt. välj de raka vägarna, de rätta vägarna. LÖS problemen och gör dig redo för nya. lösta problem ger dig självförtroende, styrka och mod. Ju fler problem som du löser, ju starkare blir du. gå inga omväga! livet är redan fint, men du kan göra det finare. stå på dina egna ben, gå din egen väg, sätt upp mål, våga stöta på motgångar, våga skapa problem och lösa dom, våga tycka att du har rätt, våga ta emot tips och råd, våga se dig om på det som paserat efter din väg mot framgång, våga fortsätta kämpa, våga falla mot botten, våga ta dig upp igen, våga skapa din egen styrka, våga vara DU. det blir finast så

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är fin du:)

2010-08-07 @ 01:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0