inför skolstarten

sitter hos david, lyssnar på lite musik och planerar i mina tankar lite smått inför skolstarten.
några få saker som står på inköpslistan är följande:

- en kalender (otroligt viktigt att ha enligt mig då man slipper ha allt i huvudet, och slipper känna sig stressad inför prov, inlämningar m.m.)
- en liten anteckningsbok  (alltid bra att ha ifall man kommer på att man behöver skriva av sig lite eller behöver skriva ner något utanför "planeringen")
- fina pennor och sudd (jag tycker att pluggandet blir mycket roligare om man har bra och fina pennor och sudd, jag lägger även ner mig mer på själva skriften om jag har fina pennor)
- kollegieblock (det är något jag använder mig av vare sig jag pluggar, sitter i skolbänken eller ligger i min säng på kvällarna och behöver skriva ner mina tankar, ett litet + är även att köpa med lite roliga färger eller krumilurer som gör det hela lite roligare. man kan även om man är som jag och använder blocken som skrivböcker i skolan köpa olika färger för olika ämnen.)
- pappersmappar (alltid bra att ha, och väldigt lättvindigt att ha en för varje ämne vilket underlättar ordningen i skåpet/bänken. även dessa är kul att ha i olika färger)

det var lite av vad som står på min inköpslista inför den kommande skolstarten.

det kanske låter töntigt när jag säger att färg och form påverkar pluggandet m.m. men det är faktiskt helt sant. i alla fall påverkar det mig i mitt pluggande. något som också påverkar hur roligt det är att plugga är hur man skriver i det färgglada blocket  -  om man skriver med olika storlekar, olika färgpennor och olika stilar beroende på om det är en rubrik, en underrubrik m.m. gör att det blir mycket roligare, man kan ex. skriva rubriken lite större med en lite kursivare stil. alla underrubriker med en tjockare stil. själva innehållstexten med en neutral lättläst personlig stil.    Genom att göra såhär blir lektionerna och arbetet roligare och man får in informationen mycket lättare.    - och kom ihåg!  ju mer du lägger ner dig och får in informationen på lektionerna, ju mindre tid behöver du lägga ner på pluggandet hemma


sådär...  nu har jag delat med mig lite utav mina tankar kring skolstarten och lite av dess innehåll.
skolan är något av det roligaste jag vet, och därför blir småsaker som böcker och pennor väldigt viktigt.  
- precis som de rätta fotbollsskorna eller denna rätta klubban är viktigt för en fotbollsspelare eller en innebandyspelar.


nu ska ja titta på big brother med min d, och sedan åka hem till mig och sova. 
godnatt
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0